maandag 20 april 2015

white




met dank aan jan de bouvrie waren witte potjes en witte beeldjes in de jaren 8o da bomb in bijna elke nederlandse woning, waarschijnlijk gekocht bij de blokker denk ik zo. dat stond dan fijn wit te zijn op wit meubilair op een kamerbreed hoogpolig tapijt. al dat wits kwam in tweeën want symmetrie was ook zeg maar echt jans' ding toen.
ik heb aan die periode iets overgehouden naast een hekel aan schoudervullingen vind (of vond) ik witte plantenpotjes niet gauw mooi. tot ik ineens een leuk wit potje bij de kringloopwinkel aantrof, die met dat rechthoekige reliëf en een paar dagen later in een andere kringloop die met die puntige bovenrand. ik juichte dus ook toen ik afgelopen vrijdag in een (mij tot dan toe volledig onbekende maar door lieve vriendin m. aan mijn geopenbaard) kringloop liep en varianten van hetzelfde vond. dus én wit én een soort van symmetrie en nou denk ik zo dat witte beeldjes misschien nog ontbreken... ;)


thrifted pots from different thriftstores bring back memories of the eighties and dutch designer jan des bouvrie.

ps het glazen plantenspuitje kocht ik overigens bij dille & kamille.

1 opmerking:

merula zei

haha Jan zit vast te gniffelen nu :)