zondag 8 maart 2015

spring


de eerste echte lentedag en ik ben aan het opruimen. na het lezen van een artikel in volkskrant magazine van aaf brandt corstius over het boek opgeruimd! van marie kondo heb ik het boek gekocht en gelezen. nu ben ik dus van alles aan het weggooien want dat is eigenlijk de kern van het boek: word je hier (voeg ding/kledingstuk/boek in) nog gelukkig van oftwel does it spark joy? nee: gooi het weg! dat weggooien gaat nog best makkelijk en er komt zo veel ruimte vrij.
een kringloopboek moest het ontgelden maar ik word nog erg gelukkig van de illustratie (van tiny van asselt) dus die mag blijven en heeft een ere-plekje gekregen naast sun van jurianne matter.
nu is mijn kledingkast aan de beurt!

deze illustratie kwam twee keer voor in het boek, wil jij deze vintage-illustratie aan je muur? kijk dan in mijn instagram-account: ik geef er eentje weg!


red an artikel about the book the life-changing magic of tidying up: the japanese art of decluttering and organizing by marie kondo and i got on my bike and bought the book. it's very simple: if an item (clothing, book, whatever) doesn't give you a spark of joy throw it away. and that's just what i am doing. a thriftstore-book had to go but the illustration (by tiny van asselt)  in it sparked joy so that got a spot next to jurianne matters' sun. now onto my wardrobe!

you can win the vintage illustration, look in my instagram-account, follow, like & comment!

Geen opmerkingen: