zondag 1 maart 2015

hanging planter(s)




het thema van de urbanjunglebloggers deze maand is hanging planters. visioenen uit mijn jaren-70-jeugd schoten door mijn hoofd, paarse en oranje potten met grote gaten die met, door mijn moeder, gemacrameed touw aan het plafond voor het raam hingen gezellig naast de bossen droogbloemen. dat is niet helemaal mijn kopje thee. ik keek eens naar mijn planten, wie zou er geen hoogtevrees hebben en wilde mee doen met een hang-experiment? de tillandsia wilde wel mee doen, heeft geen hoogtevrees en doet alles om uit de klauwen van guus te blijven. 
nou kan je een tillandsia vrij makkelijk met een visdraadje ophangen waar je maar wilt maar dat leek zo kaal. het koperen potje dook ik op bij een kringloop en zo sla ik toch twee interieurtrends in één klap, nietwaar? vrij makkelijk om op te hangen en toch geen jaren-70-statement, hoop ik...  

kijk voor meer hanginspiratie bij de urbanjunglebloggers 
urban jungle bloggers is een initiatief van igor (happy interior blog) en judith (joelix) om groene-inspiratie van bloggers te delen. 

* driepootkrukje kocht ik bij retroloekie  - vintage stringsystem bureau & bureaustoel via marktplaats - ijsbeer-posthouder kocht ik bij stoermetaal *



this month the urbanjunglebloggers theme is hanging planters. visions of my childhood-in-the-seventies pop up in my head: orange and purple planters with big holes hanging on macrame-rope from the ceiling next to driedflower bunches. not really my cup of tea, to be honest. 
the tillandsia was willing to try a hanging-experiment, not afraid of heights and willing to do anything to be out of to claws of guus i guess. hanging on just a piece of string was a bit to easy to me. i found the little copper pot at the thriftstore, big ears to hang on and still not a seventies-statement, i hope...

for more hanging planters - inspiration look at the urbanjunglebloggers.

urban jungle bloggers is an initiative from igor (happy interior blog) & judith (joelix) to share green-inspiration from bloggers.

2 opmerkingen:

Igor Josifovic zei

What a cute and unusual hanging planter, Saskia! Plus it looks so brilliant with the sunshine! Thank you for joining us this month!

Judith zei

Oeh wat een heerlijk zonnetje! En ja ik heb ook 'n beetje een macramé trauma, alhoewel sommige versies van nu toch ook wel weer heel gaaf zijn (maar niet voor in mijn huis hihi). Creatief opgelost met de Tillandsia in het koperen potje! Leuk dat je weer mee doet, Saskia!