vrijdag 2 januari 2015

new






 





eindigde het oude jaar met het uitruimen van de slaapkamer/werkkamer. haalde alles wat zich aan tijdschriften had opgehoopt onder en naast het bed vandaan en gooide het zonder blikken of blozen weg. mestte de kledingkast uit want die moest van zijn plek aangezien de muur, die ik 10 jaar terug zo rustgevend lavendelblauw verfde, het nieuwe jaar wit in moest gaan. de kudde schoenen die rond de kast graasde kregen een plek in de kast. kleine bergen aan knipsels gingen naar het oud papier en lampen die ik toch nooit ga gebruiken naar de kringloop. 
op nieuwjaarsdag hebben we (onze eigen traditie) een frisse strandwandeling gemaakt, erwtensoep gegeten en een film gekeken*.
vandaag was het dus zover, het nisse stringing/string system bureau wat ik een paar maanden geleden kocht hebben we opgehangen. het piet hein eek voor histor kastje waar ik mijn typemachines in bewaar verplaats en mijn gispen ladenkast die kreeg van mirjam heeft ook een nieuwe plek gekregen. 
fijn zo'n frisse opgeruimde kamer, lekker begin van het nieuwe jaar!

ended the old year with clearing the bedroom/study. threw away heaps of magazines that were piling up under the bed. moved a herd of shoes into the closet and send some lamps to the thriftstore. cleaned out the wardrobe because it had to be moved from the wall i wanted to paint, so the room would enter the new year clean & fresh. 
yesterday we went for a walk on the beach, ate split pea soup and watched a movie*.
today we put up the vintage string system desk. the piet hein eek cabinet for histor & the gispen drawers i got from mirjam both got a new place.
it feels so good to start the new year in a clean & fresh room!

*bijgeloof: nooit vervelende klusjes doen op nieuwjaarsdag anders doe je die het hele jaar door.
*superstition: never do tedious chores on new years day or you'll do them whole year round.  

Geen opmerkingen: